Dagens ridpass

2011-04-17 @ 23:00:12

red ut med ankisen trots blåsten, hon skötte sig faktiskt jätte bra. konditions tränade men tror dock att det bara var jag som blev trött :/

Har ju börjat att rida agnes med phelam när jag rider ut och hoppar då hon är väldigt stark. men när hon väl drar iväg så får jag nästan ingen hjälp av det? :s det är vissa gånger som hon lyssnar men oftast så gasar hon bara på :s

Kände det första gången som jag red med det att hon bara tuffade på , det funkar ju jätte bra när man tar det lungt och jobbar igång men när man väll börjar hoppa så drar hon bara . vet inte riktigt vad jag ska göra, tror jag ska gå tillbaka till det 2 delade och jobba JÄTTE mycket lydnad och så hur det går för man vill ju helst kunna hålla kolla på sin häst :o

har dock bara ridit ut med phelamet 3 gånger och när hon har stuckit så har jag fått kämpat ganska länge innan jag har fått ner henne till trav:o

jaja, ska till kalix imorgon eller i övermorgon, och då tar jag med mig det 2 delade bettet och rider på det under veckan som vi är där :)

Hoppas att det ska sluta blåsa snart så att jag kanske kan hoppa imorgon eller åtminstonde rida på ridbanan.
Tänkte rida där idag men då var det ett hus brevid som höll på att tappa taket.. låter konstigt men så var det ;p

blev ett lite längre inlägg men ska det vá så ska de!



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback