Första tiden

2011-08-17 @ 23:42:31

Den första tiden som jag hade agnes var det KAOS. Kunde inte gå utaför stallet utan att hon hittade på några dumheter. Minns ett tillfälle när jag första gången skulle skritta ut själv på henne, vi kom ca 20 meter inna hon reste sig och kastade sig bakåt. jag fick ta och hoppa av. och försöka dra in henne på vägen som gick ut i skogen då men hon sprakade och reste sig, bockade , ja allt vad nu en liten ponny kan göra.

Jag blev lite rädd för henne då kan jag erkänna, jag var så besviken så att jag ringde pappa och bad han komma och ta ''hästjäveln'' . hahah
Ibland så kan jag vara envis som en åsna så jag gav mig sjutton på att jag skulle få ut henne i skogen dagen efter , och efter lite om och men så var vi ute själva i skogen och promenerade! då var jag ganska stolt kan jag säga ;)
Och efter det så började Agnes lita på mig mer,
det var någon i stallet som sa att; Hon vet vem som är hennes ''mamma''  , hon ser så orolig ut när du går!
Ponnyskruttan gick som en lite hund efter mig när vi var ute och promenerade eller ihagen :3 aawwww
Hon kan fortfarande gorma ibland när man leder henne , men har lärt mig ganska bra om hur jag ska hanskas med min lilla ponnyskrutt :) helt otrolig hur väl jag känner min lilla snutta, nästan direkt jag tar ut henne från boxen kan jag se om hon kommer vara pigg/trött, eller om hon är på sitt tjuriga humör eller glad och arbetsvillig :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback